Zdě vložte informace o Vašem eshopu (adresa provozovny, kontakty atd.)
 
 
 

Creatin

Teorie
Kreatin je produktem metabolismu aminokyselin Argininu a Methioninu. V těle se váže s fosforylovou skupinou adenosintrifosfátu (ATP) a vzniká kreatinfosfát. Kreatinfosfát je látka bezprostředně dodávající energii svalovým buňkám.
Dostatek kreatinu v těle je tedy nezbytný pro dostatečnou koncentraci ATP. Vlastního kreatinu je v těle vždy jen omezené množství, které vystačí jen na několik vteřin intenzivního výkonu. Experimenty prokázaly, že podáváním kreatinu dochází k nárůstu síly i novotvorbě svalových buněk.

Kreatin byl testován i v mega dávkách 50-100g denně a nebyly prokázány žádné negativní účinky. Přebytečný kreatin se v těle mění na kreatinin, který se vyloučí moči. Normální stravou přijmeme asi 1g kreatinu denně. V těle má 80kg těžký muž asi 120g kreatinu toto množství vystačí asi na 12 dřepů ! Nový kreatin začne tělo ihned vyrábět za přítomnosti kyslíku. Obnovení na 50% trvá asi jednu minutu, úplné obnovení 5minut. Různými testy se došlo k optimální dávce 4x5g denně. Bylo prokázáno, že kreatin snižuje množství kyseliny mléčné až o 70%.
Byly provedeny i testy s inzulínem, prokázaly, že právě inzulín dostává kreatin do buněk. Inzulín se zvyšuje buď injekčně ( dost nebezpečné lze se tak i zabít), cukrem (nejčastější), nebo inzulín aktivátory (zřejmě nejlepší cesta - lze použit například taurin. Kreatin je dobré namíchat s sacharidy a aminokyselinami, ne však proteiny !! - tím se snižuje absorbce.

Rovněž pozor na reklamy na kreatin fosfát, je sice pravdou, že to je ta látka která reaguje v těle, ovšem vezmete-li ho orálně stejně se v žaludku změní na kreatin monohydrát - takže fosfát jedině injekčně !


Praxe
Tolik teorie - v praxi je kreatin opravdu jedním z nejúčinnějších doplňků vůbec. Přispívá k větší síle a natahuje vodu do buněk - tím dochází k jejich rychlejší regeneraci.

Nejoblíbenější a základní je použití cyklu
Účelem cyklu je po celou dobu cyklu zvětšit svaly, donutit je udržet v sobě více vody. Takto můžou rychleji růst a regenrovat. Takový cyklus je tedy dobře využit správnou stravou i tréninkem aby došlo k opravdu velkému nárůstu svalové hmoty !

A z cyklů je nejprověřenější a osvědčený čtyřtýdenní cyklus - první týden se bere 4x denně 5g a další tři týdny se bere 1x denně 5g a potom na 4 týdny vysadit. Máte-li v ten den trénink je vhodné vzít kreatin ihned po tréninku s asi 40-100g dextrózy. Je třeba hodně pít. V mimo tréninkové dny odpoledne s džusem nebo vodou. Ve fázi 4x denně vezměte jednu dávku 30min. před tréninkem.


Podle posledních výzkumů by se creatin měl dávkovat první 3 dny 4x 5g denně, dalších 11-21 dnů 5g denně a potom na 14-24 dnů vysadit. Po tréninku berte creatin s 50-100g glukopuru mimo trénink s 30-40g glukopuru. Michejte do vody nebo džusu. Je třeba hodně pít.


... a nedělejte vědu z toho, který cyklus zkusite první, je to vlastně jedno. Klidně zkuste jeden po druhém a uvidíte.